Search Engine Optimization – optimalizace internetových stránek pro internetové vyhledávače. Co je SEO? Velice zjednodušeně řečeno, jedná se o optimalizaci webových stránek pro vyhledavače. Což zahrnuje širokou škálu technik sloužících k tomu aby webová stránka, které se to týká, byla vysoce hodnocena vyhledávači a v konečném důsledku byla podporou prodeje či návštěvnosti uživatelů, kteří hledají přes vyhledávače. Čehož lze dosáhnout jak etickými tak neetickými metodami. My se v tomto článku zaměříme na metody etické.
Proč se věnovat SEO technice ? Cca 81% lidí začíná cílené hledání toho, co potřebují přes vyhledavače. Odhaduje se, že je to přes půl miliardy uživatelů každý den. Z toho více než 90% hledajících zůstává vždy na první stránce vyhledavače a na druhou se již nepodívá. Z toho je více než patrné, proč je důležité stránky zoptimalizovat a dostat je na tyto první místa. Hodnocení stránek vyhledávači Vyhledávače jsou vlastně aplikace, které neustále prohledávají internet a do své databáze si ukládají obsah www stránek. Přidělují www stránkám body, kterým se říká ranky. Při přidělování ranků záleží na kvalitě a splnění určitých kritérií nastavených vyhledávačem. Kritéria vyhledavačů nejsou zveřejňována a neustále se mění aby nedošlo k jejich odhalení. Metody SEO Jméno domény Použít klíčové slovo v názvu domény je velmi velké plus pro SEO techniku, avšak měli by jsme se vyhnout dlouhým názvům doménového jména již kvůli běžnému uživateli. Klíčové slovo v URL Důležitou informací pro vás je najít klíčová slova, pod kterými uživatelé hledají právě to, co vy nabízíte. Obecně platí, že čím je klíčové slovo delší či je složeno z více slov, tím delší bude doba vaší nalezitelnosti ve vyhledávačích. Klíčová slova v hlavě Tag Vyhledavače tyto klíčová slova berou jako nejdůležitější údaj, pomocí nichž hodnotí téma stránky a podle toho dále určují jeho pořadí na stránce vyhledavače. Ve výsledcích vyhledavače se nadpis zobrazuje jako nejdostupnější část informací .Je to zdroj se kterým nejvíce pracují editory a webmasteři což znamená to, že když jsou klíčová slova kvalitně napsaná v hlavě Tag, jsou rychleji zhodnocena a tím rychleji a kvalitněji nalezena uživatelem. V četně používaném vyhledavači Microsoft Internet Explorer se titul zobrazuje návštěvníkovi na kraji obrazovky, kde si uživatel prohlíží webové stránky.
To slouží jako kotva,, kde uživatel ví kde se na vašich stránkách které klíčové slovo nalézá. Kvalitní a aktuální obsah webu Je alfou a omegou webových stránek. Měl by obsahovat adekvátní počet klíčových slov. Adekvátní je v tomto případě ošemetné, protože některé vyhledávače při předimenzování klíčovými slovy weby penalizují a místo na vyšší pozice je posouvají na ty nižší.. Aktuální obsah ukazuje vyhledávačům, že stránky jsou stále aktuální a nejsou zastaralé. Věk stránek Ukazuje vyhledávači svou stálost a důvěryhodnost co se týká obsahu. A má tím náskok nad nově vznikajícími stránkami. Zpětné odkazy Jsou velmi důležitým SEO nástrojem, samozřejmě za určitých podmínek. Vyhledavače považují za kvalitní odkazy ty, co odkazují na obsahově podobné weby a naopak stránku podhodnocují netématickými web stránkami, či dokonce stránkami odkazujícími na www spemového obsahu. Za kvalitní odkazy považují vyhledávače ruční zápisy do katalogů, optimální počet je minimálně 100 ručních zápisů. Navigace stránek Je důležitá jak z pohledu SEO, tak z pohledu uživatele. Jasná a přehledná navigace pomáhá uživateli k snadné orientaci a tím zvyšuje dobu strávenou na www.